Ne félj! (22)

Dán 10,12 – Majd ezt mondta nekem: Ne félj, Dániel, mert az első naptól fogva, hogy rászántad magad a dolgok megértésére, megalázkodva Istened előtt, meghallotta szavadat Isten, és én a te szavaid miatt jöttem.
Dán 10,19 – és ezt mondta: Ne félj, te kedves férfiú! Békesség neked! Légy erős, légy erős! Amikor így beszélt hozzám, megerősödtem, és ezt mondtam: Beszélj, uram, mert megerősítettél engem!

Dániel látomása miatt volt szomorú, gyászolt és böjtölt már 3 hete, mikor Isten külötte megérkezik hozzá. Amit megértettem: Isten meghallgat, ha rászánjuk magunkat üzenete megértésére (ez “munkát” igényel részünkről) és megalázzuk magunkat Isten előtt.
Amikor Isten küldöttét meglátta, Dánielt elhagyta ereje. Ezért bátorításra, erőre volt szüksége.

Amikor úgy látjuk, érezzük, nehezebb dolgok , események állnak előttünk, mint amit el tudunk hordozni, Isten az, aki erőt adhat az elviselhetetlen elhordozásához. Kegyelemből.